Overslaan en naar de inhoud gaan

Senior inkoper

Vacature 22 nov 2019

Ben jij een ervaren inkoopprofessional? Heb je hart voor de overheid?

Solliciteer direct

Voel jij je als een vis in het water in een dynamische projectenorganisatie, die kwaliteit en snelheid van handelen als belangrijke assets heeft? Draag je graag bij aan de professionalisering van inkoopprocessen binnen een team? Dan komen wij graag met jou in contact.

Hoe ziet je werk eruit?

Als senior inkoper binnen ICTU stel je samen met de opdrachtverantwoordelijken, in multidisciplinaire teams, de inkoopbehoefte vast en verzorg je de tactische en/of strategische inkoopactiviteiten hiervoor. Als essentiële speler realiseer en borg je een passend inkoopbeleid. Je onderhoudt contacten met leveranciers, kent de ontwikkelingen op de markt en brengt deze gevraagd en ongevraagd in.

Je coördineert Europese Aanbestedingen, treedt hierbij op als procesbegeleider en ziet erop toe dat het inkoopproces conform de geldende wet- en regelgeving uitgevoerd wordt. Je ontwikkelt en onderhoudt hiertoe proactief de relatie met de betrokken ICTU-collega’s.

Tevens lever je een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van de inkoopfunctie binnen ICTU. Als ervaren professional ben je een natuurlijke sparringpartner voor collega’s. Je draagt mede zorg voor kwaliteitsborging binnen de afdeling en adviseert/informeert het hoofd Inkoop over de voortgang van lopende zaken.

Wat maakt werken bij ICTU leuk?

ICTU kent een prettige informele werksfeer en heeft korte lijnen naar het management, waarbij je veel contacten hebt door de organisatie heen.

ICTU zet voor haar opdrachten zowel interne als externe deskundigheid in. Het inkoopteam vormt voor de externe inzet een cruciale schakel in het werkproces van ICTU. Dat betekent in jouw werk contact met een grote diversiteit aan collega’s, vaak zeer ervaren specialisten binnen hun vakgebied.
ICTU is een relatief kleine organisatie. Je kunt participeren in diverse verbeterprocessen, waar jouw ervaring en affiniteit het best tot zijn recht komt. Je krijgt de ruimte je te ontwikkelen. ICTU hanteert een agile aanpak bij projecten en interne verbeterprocessen.

Onze missie: ICTU werkt aan een betere digitale overheid. Als onafhankelijke advies- en projectenorganisatie helpen wij overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT en maken wij het werk van overheden makkelijker, efficiënter en beter. ICTU is van en voor de overheid. En werkt sámen met de overheid vóór Nederland. Dat maakt werken bij ICTU leuk, boeiend én relevant.

Wat heb je nodig voor deze functie?

  • Je hebt een academisch werk- en denkniveau, met bijvoorbeeld  NEVI 2 of gelijkwaardig en beschikt over minstens 8 jaar relevante werkervaring;
  • Je bent thuis in de aanbestedingsregels die voor de overheid gelden;
  • Je hebt brede kennis van en ervaring met ICT-inkoop in complexe (project)organisaties;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in een soortgelijke senior functie en wordt (h)erkend als een senior in je vakgebied;
  • Je werkt zelfstandig en kunt ook goed in een team functioneren;
  • Je bent communicatief sterk, diplomatiek en adviesvaardig, zowel op strategisch als tactisch niveau;
  • Je bent prettig benaderbaar en klantgericht;
  • Je bent resultaatgericht, proactief en duidelijk;
  • Je bent creatief, pragmatisch en initiatiefrijk;
  • Je bent een netwerker en een verbinder.

Je beschikt over de volgende competenties: analyseren, organisatiesensitiviteit, flexibiliteit, innovatief vermogen, omgevingsbewustzijn, overtuigingskracht, plannen en organiseren, samenwerken.

Afdeling

Je maakt deel uit van de afdeling Inkoop, het centrale expertisecentrum binnen ICTU op het gebied van inkoop en inzet van externen, producten en overige diensten. Binnen ICTU wordt decentraal ingekocht. De afdeling Inkoop adviseert, begeleidt en richt zich op het verkrijgen van het gewenste product/dienst met de juiste specificaties, op tijd en tegen de beste prijs-kwaliteitverhouding. Vanuit het kader Aanbestedingswet werken we daarbij met de kernwaarden transparantie, rechtmatigheid, doelmatigheid en non-discriminatie.

Het inkoopteam zelf  bestaat uit een mix van interne en externe medewerkers dat zich verbonden voelt in het uitoefenen van het inkoopvak, hart heeft voor de organisatie en de overheid en staat voor een goede werksfeer. De bedrijfsjurist maakt deel uit van het team.

De afdeling Inkoop maakt onderdeel uit van de directie Bedrijfsvoering, waar ook de volgende disciplines zijn ondergebracht: management- en projectondersteuning, financiën & control, facilitaire zaken, informatietechnologie, servicedesk, human relations en juridische zaken.
Om te adviseren over vraagstukken op het gebied die de balans tussen doelmatigheid en rechtmatigheid raken wordt samen met de afdeling Financiën & Control en Juridische Zaken de QA-adviescommissie gevormd.

Wat bieden we jou?

Een unieke plek binnen de overheid, met grote maatschappelijke relevantie. Een inhoudelijk interessante uitdaging om in een complexe, bestuurlijke omgeving, met unieke projecten en vraagstukken te werken.

Een functie van 36 uur per week in een organisatie met enthousiaste en innovatieve medewerkers, waar de betrokkenheid hoog is. Een parttime invulling (32 uur) is bespreekbaar.

Je krijgt een aanstelling voor één jaar met uitzicht op een vaste aanstelling. Ook detachering binnen de overheid behoort tot de mogelijkheden.

Verder bieden we je een salaris op niveau van schaal 12 van de CAO Rijk, afhankelijk van de kennis en ervaring die je meeneemt (min. € 3.815,55 en max. € 5.671,10 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek). Doorgroei naar schaal 13 (min. € 4.252,00 en max. € 6.374,52 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek) behoort tot de mogelijkheden.

Daarnaast kun je rekenen op 16,37% van je salaris aan individuele keuzemogelijkheden in het arbeidsvoorwaardenpakket (IKB), een goede ABP pensioenregeling, een ruim eigen opleidingsbudget, een OV-abonnement voor woon-werkverkeer, faciliteiten voor mobiel en digitaal werken, stoelmassages op het werk en een goedgevulde fruitmand op kantoor.

Informatie en sollicitatie

Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Monique Bergmans, Hoofd HR & Inkoop a.i. l ICTU: 06-18307890 of monique.bergmans@ictu.nl. Heb je vragen over de procedure, dan kun je terecht bij onze HR Adviseur Nineke de Graaff, 06-21572418, nineke.degraaff@ictu.nl.

Een verklaring omtrent goed gedrag (VOG) en referentiecheck maken onderdeel uit van de selectieprocedure.

Graag ontvangen we je cv en motivatie uiterlijk 9 december 2019.

De werving doen we geheel zelf. Acquisitie stellen we dan ook niet op prijs.

Meer weten?