Overslaan en naar de inhoud gaan

Senior inkoopadviseur

Vacature 11 dec 2020

Ben jij een ervaren inkoopprofessional met hart voor de overheid?

Solliciteer direct

Ben jij een ervaren inkoopprofessional? Heb je hart voor de overheid? Voel jij je als een vis in het water in een dynamische projectenorganisatie, die kwaliteit en snelheid van handelen als belangrijke assets heeft? Draag je graag bij aan de professionalisering van inkoopprocessen binnen een team? Dan komen wij graag met jou in contact.

Hoe ziet je werk eruit?

Als senior inkoopadviseur binnen ICTU stel je samen met de opdrachtverantwoordelijken, in multidisciplinaire teams, de inkoopbehoefte vast en verzorg je de tactische en/of strategische inkoopactiviteiten hiervoor. Als essentiële speler realiseer en borg je een passend inkoopbeleid. Je onderhoudt contacten met leveranciers, kent de ontwikkelingen op de markt en brengt deze gevraagd en ongevraagd in.

Je coördineert Europese aanbestedingen, treedt hierbij op als procesbegeleider en ziet erop toe dat het inkoopproces conform de geldende wet- en regelgeving uitgevoerd wordt. Je ontwikkelt en onderhoudt hiertoe proactief de relatie met de betrokken ICTU-collega’s.

Tevens lever je een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van de inkoopfunctie binnen ICTU. Als ervaren professional met een klantgerichte benadering ben je een natuurlijke sparringpartner voor collega’s. Je draagt mede zorg voor kwaliteitsborging binnen de afdeling en adviseert het hoofd Inkoop over complexe dossiers.

Wat maakt werken bij ICTU leuk?

ICTU kent een prettige informele werksfeer en heeft korte lijnen naar het management, waarbij je veel contacten hebt door de organisatie heen.
ICTU zet voor haar opdrachten zowel interne als externe deskundigheid in. Het inkoopteam vormt voor de inzet van externe resources een cruciale schakel in het werkproces van ICTU. Dat betekent in jouw werk contact met een grote diversiteit aan collega’s, vaak zeer ervaren specialisten binnen hun vakgebied.
ICTU is een relatief kleine organisatie. Je kunt participeren in diverse verbeterprocessen, waar jouw ervaring en affiniteit het best tot zijn recht komt. Je krijgt de ruimte je te ontwikkelen. ICTU hanteert een agile aanpak bij projecten en interne verbeterprocessen.

Onze organisatie

Onze missie: ICTU werkt aan een betere digitale overheid. Als onafhankelijke advies- en projectenorganisatie helpen wij overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT en maken wij het werk van overheden makkelijker, efficiënter en beter. ICTU is van en voor de overheid. En werkt sámen met de overheid vóór Nederland. Dat maakt werken bij ICTU leuk, boeiend én relevant.

De uitbraak van het coronavirus heeft er ook bij ICTU voor gezorgd dat het werken voor ICTU er opeens heel anders uit ziet. Sinds half maart 2020 werken we bijna allemaal thuis. Op het kantoor - waar het normaliter bruist van hectiek en levendigheid - is het nu stil. Het online samenwerken gaat goed, mede dankzij de flexibiliteit en creativiteit van de ICTU-collega’s en de geboden faciliteiten. We organiseren veel digitaal, zoals de maandelijkse ICTU Update (interne bijeenkomst), er is een online koffiecorner en je kunt online in beweging blijven met oefeningen van onze stoelmasseur. Daarnaast delen collega’s online muziek-playlists en organiseren teams onderling online borrels of spelletjesmiddagen. Maar we zijn het er met z’n allen ook wel over eens dat we het onderlinge ‘live’ contact en de ontmoetingen bij de koffieautomaat missen!

Wat heb je nodig voor deze functie?

  • Je hebt een academisch werk- en denkniveau, met NEVI 2 of vergelijkbaar door relevante werkervaring
  • Je hebt minstens vijf jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke senior functie en wordt (h)erkend als een senior in je vakgebied;
  • Je hebt diepgaande kennis van de Europese Richtlijnen voor aanbestedingen en de Aanbestedingswet;
  • Je hebt brede kennis van en ervaring met ICT-inkoop in complexe (project)organisaties;
  • Je werkt zelfstandig en kan ook goed in een team functioneren.
  • Je bent communicatief sterk, en adviesvaardig zowel op strategisch als tactisch niveau (mondeling én schriftelijk);

Je beschikt over de volgende competenties: organisatiesensitiviteit, samenwerken, analyseren, overtuigingskracht, netwerken, omgevingsbewustzijn, plannen en organiseren, innovatief.

Afdeling

Je maakt deel uit van de afdeling Inkoop, het centrale expertisecentrum binnen ICTU op het gebied van inkoop en inzet van externen, producten en overige diensten. Binnen ICTU wordt decentraal ingekocht. De afdeling Inkoop adviseert, begeleidt en richt zich op het verkrijgen van het gewenste product/dienst met de juiste specificaties, op tijd en tegen de beste prijs-kwaliteitverhouding. Vanuit de Aanbestedingswet werken we daarbij met de beginselen van transparantie, rechtmatigheid, doelmatigheid en non-discriminatie.

Het inkoopteam zelf  bestaat uit een mix van interne en externe medewerkers dat zich verbonden voelt in het uitoefenen van het inkoop- en contractmanagementvak, hart heeft voor de organisatie en de overheid en staat voor een goede werksfeer. De bedrijfsjuristen maken deel uit van het team.

De afdeling Inkoop maakt onderdeel uit van de directie Bedrijfsvoering, waar ook de volgende disciplines zijn ondergebracht: management- en projectondersteuning, financiën & control, informatietechnologie, facilitaire zaken, servicedesk, human relations en juridische zaken.

Wat bieden we jou?

Een unieke plek binnen de overheid, met grote maatschappelijke relevantie. Een inhoudelijk interessante uitdaging om in een complexe, bestuurlijke omgeving, met unieke projecten en vraagstukken te werken.

Een functie van 36 uur per week in een organisatie met enthousiaste en innovatieve medewerkers, waar de betrokkenheid hoog is. Een parttime invulling (32 uur) is bespreekbaar.

Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de periode van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Detachering binnen de overheid behoort ook tot de mogelijkheden.
Verder bieden we je een salaris op niveau van schaal 12 van de CAO Rijk, afhankelijk van de kennis en ervaring die je meeneemt (min. € 3.842 en max. € 5.711 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek). Doorgroei naar schaal 13 (min. € 4.282 en max. € 6.419 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek) behoort tot de mogelijkheden.

Daarnaast kun je rekenen op 16,37% van je salaris aan individuele keuzemogelijkheden in het arbeidsvoorwaardenpakket (IKB), een goede ABP pensioenregeling, een ruim eigen opleidingsbudget, faciliteiten voor mobiel en digitaal werken. En voor als we weer naar kantoor gaan: een OV-abonnement voor woon-werkverkeer of een fietsvergoeding, stoelmassages en een goedgevulde fruitmand.  

Informatie en sollicitatie

Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Monique Bergmans, hoofd HR & Inkoop, telefoonnummer 06-18307890 of e-mail monique.bergmans@ictu.nl. Heb je vragen over de procedure, dan kun je terecht bij onze HR Adviseur Eva Andriessen: 06-11708058 of e-mail eva.andriessen@ictu.nl.

De sollicitatieprocedure bestaat uit twee rondes en aanvullend een arbeidsvoorwaardengesprek. In de eerste ronde selecteert de Selectie Advies Commissie (SAC) op basis van briefselectie. De SAC voert met maximaal drie kandidaten een gesprek. De SAC laat de twee meest geschikte kandidaten voor een vervolggesprek door gaan naar de Benoemings Advies Commissie (BAC). De BAC brengt een advies uit aan het hoofd HR & Inkoop die uiteindelijk een besluit neemt. Daarna volgt een arbeidsvoorwaardengesprek. Beoogde startdatum van de functie is zo spoedig mogelijk na afronding van deze procedure.

Een verklaring omtrent goed gedrag (VOG) is vereist en een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

Graag ontvangen we jouw cv en motivatie uiterlijk 22 maart 2021. Gesprekken zullen zo spoedig mogelijk daarna worden ingepland. In overleg zullen de gesprekken via een videocall of op gepaste afstand plaatsvinden op kantoor.

De werving doen we geheel zelf. Acquisitie stellen we dan ook niet op prijs.

Meer weten?