Overslaan en naar de inhoud gaan

Controller

Vacature 14 mei 2019

Ben jij een gedreven controller die problemen als uitdaging ziet en ze oplost?

Solliciteer direct

Vind je het leuk om veel contact te hebben met managers en projectleiders om hen te ondersteunen met financiële vraagstukken? Heb je ervaring met het opstellen van jaarrekeningen en andere soorten managementrapportages? Heb je integriteit hoog in het vaandel staan? Heb je affiniteit met automatisering van administratieve processen? Dan komen wij graag met jou in contact.

Hoe ziet je werk eruit?

  • Je werkt samen met 8 collega’s van de afdeling Finance & Control (F&C). De financiële administratie is verantwoordelijk voor de uitvoering van de boekhouding. Als controller heb je een toetsende en signalerende rol.
  • Je werkt mee aan begrotings- en prognoseprocessen en stelt rapportages op voor bestuur en directie.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarrekening en het begeleiden van de audit door onze externe accountant. Je beheert het jaarrekeningdossier.
  • Je hebt een toetsende en adviserende rol bij projectovereenkomsten en inkoopprocessen en je bent vraagbaak voor allerlei onderwerpen met een financiële component.
  • Je stelt rapportages op over de financiële voortgang van de projecten en de opdrachtenportefeuille.
  • Je onderhoudt contacten met controllers of contractmanagers van opdrachtgevers.
  • Je ziet toe op een tijdige en juiste afwikkeling van projectdecharges.
  • Je hebt (gelimiteerde) procuratie en onderhoudt contacten met de huisbankier om af te stemmen en om processen te verbeteren. Je bent verantwoordelijk voor de controle op de wekelijkse betalingen.
  • Je beheert samen met de concerncontroller de verzekeringsportefeuille van ICTU.
  • Je rapporteert aan het Hoofd F&C/ concerncontroller en neemt hem waar bij zijn afwezigheid.
  • Je doet maandelijks een controle op de uit te betalen lonen en de administratieve verwerking.

Wat maakt de rol van controller bij ons zo leuk?

Wij bieden je een brede “spin in het web functie”, waarbij je op allerlei trajecten waar financiële raakvlakken zijn, betrokken wordt. ICTU kent een prettige informele werksfeer en heeft korte lijnen naar het management,  waarbij je als vraagbaak veel contacten hebt door de organisatie heen. ICTU is een relatief kleine organisatie, waardoor je takenpakket breed is. Je kunt participeren in diverse verbeterprocessen, waar jouw ervaring en affiniteit het best tot zijn recht komt. Je krijgt de ruimte je te ontwikkelen. ICTU hanteert waar mogelijk een agile aanpak bij projecten en interne verbeterprocessen.

Wat heb je nodig voor deze functie?

  • Een afgeronde opleiding op WO niveau (bedrijfseconomische richting) en tenminste 5 jaar werkervaring in een controllers functie;
  • Ervaring met het opstellen van jaarrekeningen
  • Kennis van  de basis van het jaarrekeningrecht enervaring met audits door een externe accountant;
  • Ervaring met het opstellen van rapportages t.b.v. bestuur en management;
  • Ervaring met het beoordelen van overeenkomsten en risico’s signaleren;
  • Bij voorkeur heb je ervaring met projectgestuurde organisaties;
  • Ervaring en affiniteit met ERP-systemen en bij voorkeur ook kennis van BI-tooling; ICTU werkt met Exact/Synergy, TimeTell en Power BI.
  • Een hands on mentaliteit;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Basiskennis van aanbestedingswetgeving;
  • Je kunt projectmatig werken.

Daarnaast beschik je over de volgende competenties: organisatiesensitiviteit, omgevingsbewustzijn, overtuigingskracht, analytisch vermogen, aansturen en ontwikkelen van medewerkers, netwerken en creativiteit.

Onze organisatie

Onze missie: ICTU werkt aan een betere digitale overheid. Als onafhankelijke advies- en projectenorganisatie helpen wij overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT en maken wij het werk van overheden makkelijker, efficiënter en beter. ICTU werkt sámen met de overheid vóór Nederland. Dat maakt werken bij ICTU leuk, boeiend én relevant.

Afdeling

Je komt te werken op de afdeling F&C, met een bezetting van ca. 8 fte (deels externe medewerkers). F&C verzorgt de financiële en projectadministratie in Exact/Synergy. Buiten de afdeling F&C zijn projectsecretarissen verantwoordelijk voor beheer en rapportages over de individuele projecten. F&C rapporteert over de gehele opdrachtenportefeuille en heeft daarbij regelmatig contact met projectsecretarissen. De afdeling F&C is verantwoordelijk voor beheer en inrichting van de basissystemen TimeTell en Exact/Synergy en stelt de jaarrekening en managementrapportages (dashboards, bestuursrapportages e.d.) op. F&C heeft naast een toetsende ook een adviserende rol op financieel economisch gebied en medewerkers werken mee in multidisciplinaire teams met betrekking tot verbeteringen van processen.

Wat bieden we jou?

Een unieke plek binnen de overheid, met grote maatschappelijke relevantie. Een inhoudelijk interessante uitdaging om in een complexe, bestuurlijke omgeving, met unieke projecten en vraagstukken te werken. Een functie van 36 uur per week in een enthousiaste en innovatieve organisatie waar de betrokkenheid hoog is.

Detachering

Je wordt bij voorkeur gedetacheerd vanuit de huidige (overheids)organisatie naar de Stichting ICTU. Hierdoor behoud je jouw huidige arbeidsvoorwaarden. Na een jaar wordt de detachering bij goed functioneren omgezet naar een vaste aanstelling. De functie is ingeschaald op het niveau van schaal 12 van het Functiegebouw Rijk (BBRA 1984), afhankelijk van de kennis en ervaring die je meeneemt (min. € 3.667,39 en max. € 5.450,88 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek). Daarnaast kun je rekenen op ruimte voor het volgen van opleidingen, een OV-abonnement voor woon-werkverkeer, faciliteiten voor mobiel en digitaal werken, stoelmassages op het werk en tweemaal per week een goedgevulde fruitmand op kantoor.

Informatie en sollicitatie

Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met P.E. Vieyra RA, Hoofd F&C/Concerncontroller: 06-21556205 of paul.vieyra@ictu.nl. Heb je vragen over de procedure, dan kun je terecht bij onze HR Adviseur N.C. de Graaff: 06-21572418 of nineke.degraaff@ictu.nl

De sollicitatieprocedure bestaat uit twee rondes en aanvullend een arbeidsvoorwaardengesprek. In de eerste ronde selecteert de Selectie Advies Commissie (SAC) op basis van briefselectie en de SAC zal met maximaal drie kandidaten een gesprek voeren. De SAC laat de twee meest geschikte kandidaten voor een vervolggesprek door gaan naar de Benoemings Advies Commissie (BAC). De BAC brengt een advies uit aan het hoofd F&C die uiteindelijk een besluit neemt. Daarna volgt een arbeidsvoorwaardengesprek. Beoogde startdatum van de functie is 1 juli 2019.

Een verklaring omtrent goed gedrag (VOG) en referentiecheck maken onderdeel uit van de selectieprocedure.

Je kunt je sollicitatie sturen naar solliciteren@ictu.nl. Graag ontvangen we jouw cv en motivatie uiterlijk 24 mei 2019.

De werving doen we geheel zelf. Acquisitie stellen we dan ook niet op prijs.

 

Meer weten?