Overslaan en naar de inhoud gaan

Adviseur Finance & Control (F&C)

Vacature 08 okt 2020

Ben jij een gedreven financiële adviseur?

Solliciteer direct

Ben jij een gedreven financiële adviseur die graag acteert als een spin in het web? Heb je hart voor de overheid? Heb je affiniteit met automatisering van administratieve processen en wil jij je daarin ontwikkelen? Dan komen wij graag met jou in contact.

Hoe ziet je werk eruit?

Als adviseur finance & control werk je samen met negen collega’s van de afdeling F&C en heb je een analyserende en adviserende rol. Je hebt veel contacten binnen en buiten de afdeling en draagt zorg voor een heldere informatieverstrekking over de financiële administratie aan de organisatie. Je voert zelfstandig analyses en controles uit op balans/v&w rekeningen inclusief het doorvoeren van mutaties als dit nodig is. Samen met de functioneel beheerder zorg je voor het beheer en de doorontwikkeling van de applicaties (Exact Globe, Synergy, TimeTell en Power BI) die de afdeling gebruikt.

Je werkt mee aan begrotings- en prognoseprocessen en stelt rapportages op voor het management. Verder werk je mee aan het opstellen van de jaarrekening, waarbij je zelfstandig bepaalde onderdelen oppakt en uitvoert. Je adviseert over financieel gerelateerde vragen met betrekking tot projecten en afdelingen en toetst het financiële deel van opgestelde decharges van afgeronde projecten.

Je levert een bijdrage aan het optimaliseren van financiële processen en je draagt proactief bij aan de verbetering van de periodieke managementinformatie.
Voor de interne verbeterprocessen werk je mee aan de afdelingsoverstijgende processen en de processen binnen de afdeling F&C. Je draagt een gedeelde verantwoordelijkheid voor het realiseren van de doelen.

Wat maakt de rol van adviseur bij ons zo leuk?

Je bent als brede ‘spin in het web functie’ betrokken bij allerlei trajecten met financiële raakvlakken. ICTU kent een prettige informele werksfeer en heeft korte lijnen met management. En als ‘vraagbaak’ heb je veel contacten door de organisatie heen.

ICTU is een relatief kleine organisatie, waardoor je takenpakket breed is. Je kunt meedenken over diverse verbeterprocessen, waar jouw ervaring en affiniteit het best tot zijn recht komen. Je krijgt de ruimte je te ontwikkelen. ICTU hanteert een agile aanpak bij projecten en interne verbeterprocessen.

Wat heb je nodig voor deze functie?

  • Een afgeronde relevante opleiding op HBO-niveau;
  • Tenminste 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie en ervaring met projectadministraties;
  • Ervaring met Excel en financiële software (bij voorkeur Exact Globe, Exact Synergy en TimeTell);
  • Ervaring met het uitvoeren van eenvoudige functioneel beheer taken;
  • Ervaring met adviseren over de financiële voortgang van projecten;
  • Ervaring met het uitvoeren van informatie- en/of business analyses;
  • Affiniteit met doorontwikkeling van (financiële) systemen.

Je beschikt over de volgende competenties: mondeling en schriftelijk communicatief vaardig, analytisch denkvermogen, proactief prioriteren, zelfstandig werken, samenwerken, resultaatgericht, klantgericht, plannen en organiseren, pragmatisch werken, innovatief vermogen, en omgevingsbewustzijn.

Onze organisatie

Onze missie: ICTU werkt aan een betere digitale overheid. Als onafhankelijke advies- en projectenorganisatie helpen wij overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT en maken wij het werk van overheden makkelijker, efficiënter en beter. ICTU werkt sámen met de overheid vóór Nederland. Dat maakt werken bij ICTU leuk, boeiend én relevant.

De uitbraak van het coronavirus heeft er ook bij ICTU voor gezorgd dat het werken voor ICTU er opeens heel anders uit ziet. Sinds half maart 2020 werken we bijna allemaal thuis. Op het kantoor - waar het normaliter bruist van hectiek en levendigheid - is het nu stil. Het online samenwerken gaat goed, mede dankzij de flexibiliteit en creativiteit van de ICTU-collega’s en de geboden faciliteiten. We organiseren veel digitaal, zoals de maandelijkse ICTU Update (interne bijeenkomst), er is een online koffiecorner en je kunt online in beweging blijven met oefeningen van onze stoelmasseur. Daarnaast delen collega’s online muziek-playlists en organiseren teams onderling online borrels of spelletjesmiddagen. Maar we zijn het er met z’n allen ook wel over eens dat we het onderlinge ‘live’ contact en de ontmoetingen bij de koffieautomaat missen!

Afdeling

Je komt te werken bij de afdeling Finance &Control, deze heeft een bezetting van circa negen fte (deels externe medewerkers).

F&C verzorgt de financiële en projectadministratie in Exact/Synergy. Buiten de afdeling F&C zijn projectsecretarissen verantwoordelijk voor beheer en rapportages over de individuele projecten. F&C rapporteert over de gehele opdrachtenportefeuille en heeft daarbij regelmatig contact met projectsecretarissen.

De afdeling F&C is verantwoordelijk voor het beheer en de inrichting van de basissystemen TimeTell en Exact/Synergy en daarnaast voor het beheer, de ontsluiting en doorontwikkeling van rapportages met behulp van Power BI.

F&C stelt de jaarrekening en managementrapportages (zoals dashboards en bestuur rapportages) op.

F&C heeft naast een toetsende ook een adviserende rol op financieel economisch gebied, en medewerkers werken in multidisciplinaire teams mee aan verbeteringen van processen.

Wat bieden we jou?

Een unieke plek binnen de overheid, met grote maatschappelijke relevantie. Een inhoudelijk interessante uitdaging om in een complexe, bestuurlijke omgeving, met unieke projecten en vraagstukken te werken.

Een functie van 36 uur per week (32 uur is bespreekbaar) in een organisatie met enthousiaste en innovatieve medewerkers, waar de betrokkenheid hoog is. Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de periode van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband.

Verder bieden we je een salaris op het niveau van schaal 10/11 van de CAO Rijk, afhankelijk van de kennis en ervaring die je meeneemt (min. € 2.737 en max. € 5.003 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek).  

Daarnaast kun je rekenen op 16,37% van je salaris aan individuele keuzemogelijkheden in het arbeidsvoorwaardenpakket (IKB), een goede ABP pensioenregeling, een ruim eigen opleidingsbudget en faciliteiten voor mobiel en digitaal werken. En voor als we weer naar kantoor gaan:  een OV-abonnement voor woon-werkverkeer of een fietsvergoeding, stoelmassages op het werk en een goedgevulde fruitmand.

Informatie en sollicitatie

Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Paul Vieyra, Hoofd Finance & Control/Concerncontroller: 06-21556205 of paul.vieyra@ictu.nl. Heb je vragen over de procedure, dan kun je terecht bij onze HR Adviseur Eva Andriessen: 06-11708058 of eva.andriessen@ictu.nl.

De online sollicitatieprocedure bestaat uit twee rondes en aanvullend een arbeidsvoorwaardengesprek. In de eerste ronde kiest de Selectie Advies Commissie (SAC) kandidaten uit op basis van briefselectie. De SAC voert met maximaal drie kandidaten een gesprek. De SAC laat de twee meest geschikte kandidaten voor een vervolggesprek doorgaan naar de Benoemings Advies Commissie (BAC). De BAC brengt een advies uit aan het hoofd F&C die uiteindelijk een besluit neemt. Daarna volgt een arbeidsvoorwaardengesprek. Beoogde startdatum van de functie is zo spoedig als mogelijk is na afronding van deze procedure.

Een verklaring omtrent goed gedrag (VOG) en een referentiecheck maken deel uit van de selectieprocedure.

Graag ontvangen we jouw cv en motivatie uiterlijk donderdag 22 oktober 2020.

De werving doen we geheel zelf. Acquisitie stellen we dan ook niet op prijs.

Meer weten?