Gebruiker centraal, samen werken aan betere dienstverlening

Project

UX-tablet-en-mobiel_website.jpg

Overheden digitaliseren hun dienstverlening in hoog tempo. Meebewegen met onze omgeving is cruciaal om aan te sluiten bij de verwachtingen van gebruikers. Hen naast offline ook online even goed van dienst zijn, blijft daarbij een aandachtspunt.

Van meer gebruiksvriendelijke processen profiteert iedereen. Want zodra het regelen van zaken, registraties en aanvragen voor eindgebruikers een stuk natuurlijker wordt, nemen gebruikersvragen en fouten af.

On- en offline community

Gebruiker Centraal is een online en offline community van professionals die werken aan de online dienstverlening van de overheid, of dat nou bij een gemeente of departement gebeurt, of bij marktpartijen. Met een bottom-up benadering zoeken we de vakspecialisten op die met dienstverlening bezig zijn. We kijken steeds waar de energie zit en proberen samen te werken waar mogelijk.

Ons gemeenschappelijk doel? Gezamenlijk de online dienstverlening van de overheid naar een hoger plan tillen, zodat meer burgers willen en kunnen gebruikmaken van digitale diensten. Hiertoe organiseert Gebruiker Centraal bijeenkomsten, conferenties en excursies om te leren van elkaars ervaringen, idee├źn op te doen en plannen te smeden.

Online delen we met elkaar methoden en technieken, en wisselen we best practices en tips uit. Op deze manier proberen we gezamenlijk burgers zo gebruiksvriendelijk mogelijk te bedienen, ook online.

Sluit aan!

Gebruiker Centraal is een breed gedragen initiatief. De community wordt ondersteund door het ministerie van BZK. In opdracht van BZK voert ICTU de projectleiding over het netwerk. Bekijk de website Gebruiker Centraal.

Meer weten?